Aνίχνευση και
προσδιορισμός δυσκολιών
Μία σειρά σταθμισμένων, επιστημονικών εργαλείων καθώς, η παρατήρηση των χαρακτηριστικών του μαθητή, δίνουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία στον Ειδικό Παιδαγωγό για να συνθέσει το «μαθησιακό προφίλ» του παιδιού. Η διαδικασία είναι πολύ φιλική για το παιδί έχοντας ως δεδομένο πως ο μαθητής αντιμετωπίζεται με σεβασμό και επαγγελματισμό.
Κατά την αξιολόγηση ελέγχονται:
- Οι δεξιότητες που σχετίζονται με τη μαθησιακή διαδικασία
- Η μαθησιακή ετοιμότητα
- Η γλωσσική επάρκεια
- Η μαθηματική επάρκεια
Με την ολοκλήρωση της αξιολόγησης:
- Γνωρίζουμε τα δυνατά σημεία του μαθητή που μπορούν να αξιοποιηθούν ενισχυτικά στην υποστήριξη του μαθητή.
- Γνωρίζουμε με ακρίβεια τις δυσκολίες του μαθητή.
- Έχουμε όλα τα δεδομένα που χρειαζόμαστε για να οργανώσουμε μία στοχευμένη παρέμβαση με θετική έκβαση.
- Μπορούμε να αποκαταστήσουμε τη δυσκολία και να ενισχύσουμε την αυτοπεποίθηση του μαθητή.
- Μπορούμε να ελέγχουμε την πρόοδο του παιδιού σε τακτά διαστήματα ώστε να έχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
- Να ανακουφίσουμε τον μαθητή και να του δείξουμε τρόπους και εργαλεία μάθησης που θα βοηθούν στην καθημερινή μελέτη και τη σχολική πρόοδο.