
Η διαδικασία
της προετοιμασίας του μαθητή ονομάζεται Σχολική ή Μαθησιακή Ετοιμότητα.
Πιο συγκεκριμένα, με τον όρο ετοιμότητα περιγράφουμε τη διανοητική, τη συναισθηματική, την κοινωνική, τη σωματική ετοιμότητα του παιδιού να αντιληφθεί και να επεξεργαστεί τα ερεθίσματα του περιβάλλοντος.
Η σχολική ετοιμότητα στην πραγματικότητα δομείται κατά την περίοδο της προετοιμασίας του μαθητή για να αποκτήσει γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις που θα τον βοηθήσουμε μετέπειτα να ανταποκριθεί με επιτυχία στα σχολικά του καθήκοντα.
Όταν ένα Νήπιο ετοιμάζεται για τη μετάβασή του στο δημοτικό μας ενδιαφέρει να έχει αναπτύξει ικανοποιητικά:
- δεξιότητες – κοινωνικές, συναισθηματικές και σωματικές
- γνωστικές ικανότητες, προαναγνωστικές, προγραφικές και προμαθηματικές
- κινητικές δεξιότητες (γενική, αδρή και λεπτή κινητικότητα)
Για ποιον λόγο να ελέγξω τη Σχολική Ετοιμότητα του Νηπίου;
Μετά τον έλεγχο της Σχολική Ετοιμότητας και την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων εξασφαλίζουμε πως το νήπιο θα κάνει μία «καλή αρχή» στην Α’ δημοτικού.
Όταν ένας μαθητής είναι γνωστικά, κοινωνικά, συναισθηματικά αλλά και σε επίπεδο δεξιοτήτων είναι έτοιμος, μπορεί να προσαρμοστεί πολύ πιο αποτελεσματικά.
Ο μικρός μαθητής βιώνει πολλές μικρές επιτυχίες στο νέο ξεκίνημα που βοηθούν στη δημιουργία μίας θετικής σχέσης με τη διαδικασία της μάθησης.
Η καλή αρχή είναι το ήμισυ του παντός!
Η Αξιολόγηση των Μαθησιακών Δυσκολιών είναι μία διαδικασία πάρα πολύ φιλική για το παιδί. Πολύ συχνά τα αποτελέσματα ανακουφίζουν τα παιδιά διότι δίνουν απαντήσεις σε απορίες που έχουν καθώς προτείνονται και λύσεις για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.
Μέσα από τις πληροφορίες που συλλέγει ο Ειδικός Παιδαγωγός μέσα από τη διαδικασία της αξιολόγησης:
- Μαθαίνει στο παιδί τρόπους για να αντιμετωπίζει τις δυσκολίες του
- Αναδεικνύονται και αξιοποιούνται οι δυνατότητες των μαθητών
- Το παιδί υποστηρίζεται με τον κατάλληλο τρόπο και προοδεύει με πολύ γρήγορους ρυθμούς
- Οι γονείς μαθαίνουν να υποστηρίζουν και να ενισχύουν το παιδί τους μέσα από συγκεκριμένες πρακτικές
- Ο Ειδικός Παιδαγωγός μπορεί να σχεδιάσει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα που να στοχεύει στην αποκατάσταση των δυσκολιών του παιδιού
- Το παιδί προοδεύει, διευκολύνεται στη σχολική του καθημερινότητα, αισθάνεται καλύτερα και αυξάνεται η αυτοπεποίθησή του